› チンドン若奈のほのぼの日和 › 都農高校で講演

2010年12月06日

都農高校で講演

都城から約2時間弱。。

私の生まれた都農町での講演。やっぱ気持ちも入ります。

途中で、おじちゃんがやってるラーメン屋へいき。

気合をいれます。笑。



10号線沿いのお店。めっちゃオレンジが目立っています。

ここの味噌ラーメンが子どもの頃から好きでした。



緬は手打ち、もちろん、焼き豚も手作り。
すべて心がこもっています。味は最高!

よっしゃ、がんばろうっと。実家でぱぱっと着替えて。。



教頭先生の心遣いに感謝。黄色いのぼりが迎えてくれました。



なんか、今日は「気合塾」になってしまった。

今の若者の前で「夢をあきらめない」「努力する」「一生懸命生きる」「人との出会いを大切にする」

そんな話を心をこめて、語りすぎました。

今の高校生にどう響いたかなあ?感想文があれば読みたいです。



帰りに同級生と記念撮影。

彼女は中学校の頃のソフトボール部の副キャプテン。頼りないキャプテンを支えてくれた一人です。

ふるさとはいいですねえ。。。。


都農高校の校長先生と教頭先生とも話が盛り上がり

ふるさとに帰ったときは、飲みましょうという話になりました。その日がくるのを楽しみにしています。

ルンルン。今日も青春わかなでした。

夕方は、先日、感謝祭で出会った女性とお茶を。。。。。とっても素敵な方で、、

まっすぐな瞳で「応援します」「わかなさんをいろんな人に紹介したいです」といわれ

とっても照れてしまった。泣きそうだった。ありがとう。



やっぱり、いろんな人に支えられている毎日です。

さあて、明日は。。。。。。打ち合わせに、稽古に、ふれあい広場です。

また青春ですねえ。笑。


Posted by はなはなチンドン at 21:02│Comments(6)
この記事へのコメント
本日は
私たちの為にお忙しい中
都農高校に講演に来て下さり
ありがとうございました!
若菜さんの講演の話、とても
よかったです
私も今将来について
迷っています。
今日の講演を聞き、
がんばろうと思いました
『今を精一杯生きる』
この言葉に感動しました!!
都農人特有の『根拠、やる気』
を元にして、これから
がんばりたいと思います
私も若菜さんのような
明るくて、元気があって
負けん気を持ち
笑顔を絶やさない優しく
厳しい人になりたいです!!!
本当に今日はありがとうございました
またお時間があったら
都農高校に遊びにきて下さい
いつでもお待ちしています
※comment長くなってすみません
Posted by 黒木愛梨奈(くろぎまりな) at 2010年12月06日 21:42
何度もすみません
お名前の漢字間違えました
若奈さんでした
今日はありがとうございました
良かったらお返事下さい
xxxxx.mrn-man@ezweb.ne.jp
Posted by 黒木愛梨奈(くろぎまりな) at 2010年12月06日 21:49
今日都農高校に来てくれて
ありがとうございました!ほんとに興味がわく話で
すっごい楽しかったですちんどん屋さんになりたい!ってほんとに思いました
いっぱい批判されてもから頑張れるっていう精神をうちも持って頑張っていきたいです(*^ω^*)
Posted by ★♯ at 2010年12月06日 22:17
若奈さん良かったですね エ~~~~ソフトボール部の
キャプテンでしたか 私ソフトボール部の部員だった事が
在りますよ ちょっと面白かった!!部活でした。

ボールをミットに受けられるだけの 部員でした(笑)
Posted by リト at 2010年12月06日 22:57
◇黒木まりなちゃんへ

たくさんのコメント、ありがとう。なんだか熱すぎて語ってしまったので、どうだったかなあって思ったところでした。

よかった。ぜったい、近くを通るときはよります。

また、みんなと会いたいです。

◇★#さん、ありがとう。
めっちゃ、うれしい。待ってるよ。いつでも電話してね。

あの時に聞いたものですってね。逢いましょうね。

◇リトさん、うんうん。今回のコメントはうれしかったです。

幸せ。またがんばれるー!
Posted by わかな at 2010年12月07日 06:08
Writing a medical thesis or dissertation is a task done by almost all postgraduate and master's medical students. Dissertation is derived from the Latin word disserto which means discuss. It is essential to write successful medical papers such as medicine essays and medical thesis papers. There are several reasons as to why students write medicine essays. One of the reasons is to promote enhancement of critical judgment, research skills as well as analytical skills. Moreover, medicine essay writing produce students with the ability to 4evaluate and analyze data critically.

The initial step for writing medicine essays is to choose a topic. A writer should have at least three topics to choose from. The topic has to be interesting, feasible and relevant. It is essential to write quality medicine essay. Hence, students need to have analytical skills and perfect writing skills. The writing skills will enable them write outstanding essay papers that can be highly regarded by instructors and professors. Teachers often require a lot and expect a lot from their students in terms of medicine essay writing. for this reason, students find essay writing to be an extremely difficult task and hence resort to buying custom medicine essays.

A custom medicine essay has to be written by professional writers who are qualified in the field of nursing. Moreover, the custom medicine essay has to be original and plagiarism free. This means that it has to be written from scratch by experts with many years experience. The many years experience should enable a writer to write any form of medical paper including medical thesis, medicine essay and even medicine research paper. Moreover, experience will enable a writer to write a medicine essay that can guarantee academic success.

Students get custom medicine essays from custom writing company. It is essential to choose the best company so that one can get the best custom medicine essay. The best and the most reliable medicine essay writing company should have some unique characteristics such as affordability and the ability to provide original and superior quality medicine essays. The other quality is that the company has to hire expert writers who can write quality medicine essays and other types of medical papers. The essays should not only be quality but also plagiarism free and free of grammatical and spelling mistakes.

A custom medicine essay has a similar structure to any other academic essay assignment. It has an introduction that introduces the topic and tells the reader what the essay is all about. The second section is the body that has many paragraphs supporting the main topic. Finally there is the conclusion that briefly summarizes what has been discussed in the body section of the essay. Students should choose reliable writing companies so that they can get quality custom papers on several fields such as technology, sociology and law in addition to medicine field.

Our custom writing company is the best company that all clients should rely on when in need of any given type of medicine paper. We provide quality papers that not only plagiarism free but also original. Moreover, our custom papers are affordable and able to guarantee academic excellence at all times. All our medical papers are reliable and sure of satisfying clients at all times.

 
Posted by JoshuaCoabe at 2017年11月13日 03:50
 
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。

削除
都農高校で講演
    コメント(6)